آرامیس مشاور




موها نیز به تغذیه مناسب نیاز دارند مطلب ویژه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نوشته شده توسط  | منتشرشده در: مقالات عمومی

اگر چه کمتر کسی پیدا می شود که با دیدن مو روی یک ماده غذایی از آن غذا دلزده نشود، برعکس اما دیگر کمتر شامپویی یافت می شود که نام یا تصویری از مواد غذایی روی آن یافت نشود به این معنی که این شامپو از عصاره یا ترکیبی از آن میوه که برای سلامت مو مفید است تهیه شده.

واقعیت این است که در روزگار ما سلامت مو و بالطبع تغذیه آن از اهمیتی بیش از پیش برخوردار شده است؛ موضوعی که حتی اعتماد به نفس افراد را نیز در بر می گیرد. از نظر طبیعت درمانگران طبیعت بهترین تغذیه ها را برای سلامت موهای ما دارد به این ترتیب که با رعایت یک رژیم ویتامینی طبیعی می توانیم سلامت موهای خود را تضمین کنیم. در ادامه به عناصر طبیعی ای که می تواند به سلامت موها کمک کند، اشاره می شود:
مس و آهن از جملع عناصر موثر در سلامتی هستند به طوری که کمبود هر کدام از ای دو عنصر میتواند باعث تضعیف ساقه مو و ریزش آن و حتی بروز طاسی شود. از نظر پزشکی وظیفه مس تشکیل هموگلوبین و حمل اکسیژن در گلبول های قرمز خون است.
کمبود ویتامین A و سلنیوم و کمبود اسیدهای چرب ضروری یکی از علت های ایجاد شوره سر است. به همین خاطر نیز شامپوهای حاوی ویتامین A و سلنیوم و مصرف روغن های حاوی امگا 3 برای افراد دچار شوره سر پیشنهاد می شود. ازنظر کارشناسان ویتامین A علاوه بر برطرف کردن شوره سر در تقویت ریشه مو نیز مفید است. کمبود کلسیم نیز از جمله عواملی است که باعث خاکستری شدن تدریجی موها می شود. ویتامین B6 به عنوان یک ویتامین محلول در آب نیز نقش مهمی در تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو دارد.
از جمله عناصر مهم دیگر در تغذیه مو، یوتین یا همان ویتامین B7 است؛ ویتامینی که کمبود ان را از عوامل ریزش مو می دانند . گفته می شود یوتین منافذ پوست سر را باز می کند و در گردش خون پوست سر و در نتیجه افزایش رشد مو تاثیر دارد. یوتین در غلات کامل ، جگر، تخم مرغ و شیر پیدا می شود. یوتین همچنین با تحریک ترشح چربی مو و بهبود تولید پروتئین ها در بدن در رفع دیگر مشکلات و ترمیم آسیب دیدگی موها نیز موثر است.

کمبود ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک نیز از نظر پزشکی موجب کاهش تقسیم سلولی در فولیکول مو و در نتیجه کاهش رشد می شود . به اضافه اینکه سفید شدن زود هنگام مو را نیز از عوارض کمبود این ویتامین می دانند.
طیعت درمانگران عدس، سبوس برنج، آرد سویا، نخود چشم سیاه، لوبیا مرمری، لوبیا قرمز، بادام زمینی، اسفناج، برگ شغلم، گندم، کدو تنبل (کدو حلوایی) و مارچوبه را از منابع عمده اسید فولیک معرفی می کنند.

مرکز مشاوره آموزشی، پژوهشی و درمانی آرامیس

بازدید 1450 بار
آخرین ویرایش در جمعه, 27 تیر 1393 ساعت 08:27

نظر دادن

جهت ارتباط بعدی با شما، خواهشمند است ایمیل صحیح وارد نمایید.
کلیه اطلاعات شما نزد ما محرمانه خواهد بود.
لطفا نظرات خود را به زبان فارسی تایپ کنید.