آرامیس مشاور




دکتر الهام فخاری

 

 نام و نام‌خانوادگی: الهام فخاری
متولد 1354 اصفهان
عضو انجمن روانشناسی ایران
عضو انجمن مطالعات برنامه‌ریزی درسی ایران
عضو جمعیت توسعه علمی ایران

 پیشینه‌ی آموزشی
دیپلم دبیرستان؛ علوم تجربی، دبیرستان دخترانه فردوس اصفهان، 1372
کارشناسی؛ زیست‌شناسی(علوم جانوری)، دانشگاه اصفهان، 1374- 1379
کارشناسی ارشد؛ روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه الزهراء، 1386- 1388
دکتری تخصصی؛ روان‌شناسی تربیتی، دنشگاه الزهراء از 1389 تاکنون؛

پژوهش پایان‌دوره‌ی کارشناسی‌ارشد " بازخورد به آموزش، پیش‌بینی‌کننده‌ی فرسوده‌گی‌ی آموزشی‌ی دانشجویانِ ایرانی"
پژوهش پایان‌دوره‌ی دکتری" ارزش‌یابی دانشگاه‌های ایران از روزن زمینه‌سازی برای کارآفرینی و پیشنهاد الگو برای یک دانشگاهِ کارآفرین"

 پیشینه‌ی کاری
- همکاری با امور فرهنگی دانشجویی دانشگاه اصفهان، همایش کشوری نشریات دانشجویی 1378
- کارشناس آموزش و پژوهش مرکز مشاوره بصیرت(خصوصی)، 1379 تا پایان 1382(سه سال)
- کارشناس آموزش سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری اصفهان، 1380 تا 1381(یک سال)
- کارشناس ارشد آموزشی-پژوهشی دانشگاه اصفهان، 1382 تا 1389
- مدیر اجرایی مجله علمی-پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، 1383 تا 1388(چهارسال)
- مشاور دفتر مشاوره دانشجویان دانشگاه علمی-کاربردی واحد صنایع و معادن، 1388 تا 1389
- مدرس واحدهای تخصصی روان‌شناسی و کارآفرینی در دانشگاه
- مشاور همکار با واحد روان‌شناسی مرکز بهداشت و تندرستی بلور، 1389 تا کنون
- مشاور آموزشی-روانشناختی آموزشگاه موسیقی و هنرکده نواک، 1390 تا کنون
- همکار علمی و داور مقالات علمی-پژوهشی
- عضو اتاق فکر نوآفرینان و کارآفرینان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران
- موسس و رییس هیات مدیره موسسه مطالعاتی پویا پژوهش بصیرت از 1381 تاکنون
- همکاری با گروه آسمان(آموزش تفکر سیستمی)، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، 1392 تا کنون
- همکار علمی مجموعه‌ی تلویزیونی "سکه"(سرمایه، کار، هدف) شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران، 1392 تاکنون
- کارشناس‌داور همکار مجموعه‌ی تلویزیونی "ثروت‌آفرینان" گروه دانش و اقتصاد شبکه تهران، 1392

 پیشینه‌ی پژوهشی
- همکار طرح "ارزیابی جشنواره قصه‌گویی کودکان"،به سفارش شهرداری اصفهان، اصفهان، 1380
- همکار طرح پژوهشی "ارزیابی طرح اوقات فراغت فرزندان کارکنان شهرستان اصفهان"، به سفارش فرمانداری اصفهان، 1381
- مجری طرح پژوهشی "بررسی عملکرد شورای اسلامی شهر اصفهان(دوره اول) از دیدگاه شهروندان اصفهانی"، اصفهان، 1381
- همکار طرح پژوهشی "بررسی مقایسه‌ای فرسودگی شغلی دبیران آموزش و پرورش شهرستان اصفهان"، به سفارش سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان، 1383
- همکار طرح پژوهشی "آسیب‌شناسی فرهنگی اردوهای دانشجویی"، معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، 1386
- همکار طرح پژوهشی "بررسی روش کار استادان دانشگاه های ایران"، به سفارش دانشگاه الزهراء، 1388 و 1389
- "بازخورد به آموزش، پیش‌بینی‌کننده‌ی فرسوده‌گی آموزشی دانشجویان ایران"، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، 1388
- همکاری با کمیته علمی "پنجمین همایش بهداشت روانی دانشجویان"( بخش ویرایش علمی مقاله‌ها)، 1389
- عضو کمیته ویرایش علمی "سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران"، اسفند 1389
- عضو کمیته ویرایش علمی "ششمین همایش سلامت خانواده و اختلالات جنسی"، مهر 1390
- مجری طرح پژوهشی" شناسایی مدل موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی ایرانی"، سازمان آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، مهر 1391

 افتخارات
- دریافت تقدیرنامه جشنواره فیلم و عکس دانشجویان کشور1377
- دریافت تقدیرنامه برای فعالیت‌های فرهنگی-هنری دانشجویی 1378
- رتبه 9 کشوری در آزمون استخدام ادواری
- منتخب مردم در دومین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان 1381
- کارآفرین برگزیده‌ی استان اصفهان 1385
- پژوهشگر نمونه‌ی دانشگاه الزهراء در سال 1391
- لوح تقدیر دفتر نوآفرینان و کارآفرینان اتاق بازرگانی تهران، 1392

 گواهی‌نامه‌های مهارتی‌آموزشی

- مهارت‌های هفت‌گانه‌ی رایانه‌ایICDL
- دوره‌ی عکاسی و فیلمبرداری آموزشگاه جهانگیر
- کارگاه آموزشی روش‌های پژوهش ترکیبی در علوم رفتاری، پژوهشکده علوم شناختی دی ماه 1389
- دوره‌ی تخصصی تربیت مدرسین و مربیان کارآفرینی گرایش فرهنگ و هنر، موسسه کار و تامین اجتماعی و شرکت کارآفرینی شریف، 1390
- کارگاه طرح‌ریزی استاندارد در سنجش، کوالالمپور مالزی 23 مارچ 2011
- کارگاه چگونگی انتشار مقاله‌های علمی در مجلات بین‌المللی، دانشگاه تهران
- کارگاه ملاحظات روش‌شناختی پروژه‌های پژوهشی، سومین کنگره انجمن روان‌شناسی ایران
- کارگاه آشنایی با و کاربرد نرم‌افزار اندنوت خرداد 1391
- کارگاه کاربرد و نمره‌گذاری آزمون حافظه‌ی وکسلر، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، آبان 1391
- کارگاه سازمان‌های نوآور و کارآفرینی سازمانی،دفتر توسعه کارآفرینی زنان دانشگاه صنعتی شریف، آبان 1391
- کارگاه "تیزهوشی استثنایی"، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، دی 1391
- کارگاه "معرفی، اجرا و تفسیر آزمون ترسیم خانواده"، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، بهمن 1391

 نوشته‌ها
 (مقاله)
- "آموزش شهروندی به کودکان، نیاز امروز پشتوانه فردا"، همایش راهکارهای توسعه فرهنگ شهروندی، اصفهان، 1381
- "آسیب‌شناسی پژوهش در ایران"، خبرنامه شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان، 1384، 24 و 25:21-27
- "کارآفرینی، ضرورت بررسی دموگرافیک جمعیت زنان"، خبرنامه شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان، 29: 27-28
- "الگوها و مراجع رفتاری"، خبرنامه شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان، 34 و 35: 15-16
- "آسیب شناسی اردوهای دانشجویی"، سومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان، 1385
- "انسان شناسی، ارتباط فرهنگ، شخصیت، و خانواده"، سایت انسان‌شناسی و فرهنگ(دکتر ناصر فکوهی)، 1387
"Attitude towards learning, a predictor of educational wear-out among Iranian students"
- در بخش سخنرانی بیست و هفتمین همایش جهانی روانشناسی کاربردی، ملبرن استرالیا، 2010
(1389). "فرسودگی آموزشی و بازخورد به آموزش در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی"، دوفصلنامه انجمن روانشناسی ایران: روانشناسی معاصر(ویژه‌نامه)، 5: 574-577.
- در ششمین همایش مجمع آسیاییِ آموزش پزشکی در کوالامپور مالزی
Trends in Medical Education 23-26 March 2011, Kuala Lumpur, Malaysia
سه مقاله در بخش پوستر:
"Decreasing women corporal, incorporeal, & psychic consequences of pre-menses syndrome (PMS) through an self-regulation & coping skills program"
و
"Increasing Quality of Life among Heart-chronic Patient through a Multidimensional Program for Their companions"
و
"Decreasing women physical & psychic consequences of pre-menses syndrome (PMS) through a Multidimensional skills program"
و هم‌چنین انجام سخنرانی در همین همایش: با مقاله‌‌ی
"Attitude towards Learning, A Predictor of Educational Wear-out among Iranian Medical Sciences Students"

در بخش سخنرانی چهارمین همایش جهانی آموزش، پژوهش و نوآوریICERI2011 ، مادرید اسپانیا، نوامبر 2011
"ATTITUDE TOWARDS LEARNING, TEACHERS' INSTRUCTION METHODS, AND JOB BURNOUT, PREDICTORS OF EDUCATIONAL WEAR-OUT AMONG IRANIAN UNIVERSITY STUDENTS"
- "عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان: نتایج مقدماتی یک مطالعه ملی"، روانشناسی معاصر، 1391
- " پژوهش‌های مدیریتی: دقت در پژوهش کیفی"، دهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت، تهران، آذر 1391.
- سیزدهمین همایش اروپایی روان‌شناسی، استکهلم سوئد، جولای 2013
Attitude towards Learning, Teachers' Instruction Methods and Job Burnout: Predictors of Educational Wearout among Iranian Student ؛ (ref. no. 2797459)
 کتاب:
- "نارساییِ یادگیری: ناتوانی یا ناهمانندی"، تالیف با همکاری دکتر مهناز اخوان تفتی، دانشگاه الزهراء(در دست چاپ)
- ترجمه "نظریه‌های معاصر یادگیری" ویارسته‌ی ناد ایلریس(2009) با همکاری دکتر مهناز اخوان تفتی(در دست چاپ)
- ترجمه "خستگی:دیگر نه!" از جک چلِم(2011) (اماده چاپ)
- ترجمه"تدریس و یادگیری مرتبط با کار" از هادلستون و ستنلی(2012) از انتشارات Routledge، با همکاری سارا رباط جزی(آماده چاپ)

 

بخش نظرات برای این مطلب بسته شده است.